Thursday, March 22, 2012

~wAnItA~

salam...gud monink smua...
huhuhuh..hr ni aku brjaya bgn pg..n sarapan...
sonok gak ley mkn pg ni...

errmm...tuk hri ni aku nk kongsikn sesuatu tntang makhluk ALLAH...y dipggil WANITA...
lepas aku bca satu artikel ni...ttbe je aku ase bangga jd seorang wanita...
sblm ni aku bkn x bngga tp...mrendah dri kn..hakhakhak...(pasan2)..

bru2 ni kta mnyambut hri wanita sedunia...aku x smpat nk ucp kn tuk semua wanita even lm fb...
al mklum la...skunk bz mamnjang....( gaya cm CEO lak kn )..kehkehkeh..

tuk 2 aku ambik kesempatan ni tuk ucapkan SELAMAT HARI WANITA pd smua wanita di dunia ni..
wlupun lmbt tp y pntg aku ikhlas kn..prenz2 smua...

skunk ni kta tngk sm2 artikel y aku nk share ni...
jom...check it out...huhuhuh

Ketika Allah menciptakan wanita,
Malaikat datang dan bertanya, “Mengapa begitu lama, Tuhan?”
Tuhan menjawab, “Sudahkah kamu lihat semua detik yang AKU ciptakan untuknya?”
Dua tangan mesti di bersihkan, setidaknya terdiri dari 200 bahagian yang boleh di gerakan & berfungsi baik agar dapat mengolah berbagai jenis makanan…
Mampu memberikan kenyamanan bagi anak-anaknya…
Mempunyai pelukan yang menyembuhkan rasa sakit hati & kesengsaraan…
Dan semuanya cukup di lakukan dengan kedua tangan ini…
Malaikat menjawab, “Hanya dengan dua tangan ini?”
“Tetapi…,Engkau membuatnya begitu halus & lembut”
“Ya…, AKU membuatnya begitu lembut, tapi kamu belum dapat bayangkan kekuatan yang AKU berikan kepadanya agar ia dapat mengatasi banyak hal luar biasa”
“Apakah dia mampu berfikir?” Tanya Malaikat
Tuhan menjawab, “Tidak hanya berfikir, dia juga mampu berunding dan mengutarakan pendapatnya
Malaikat itu menyentuh dadanya,
“Tuhan, Engkau buat ciptaan ini kelihatan lemah & rapuh, seolah banyak sekali beban untuknya”

“Itu bukan kerapuhan, itu air mata. AKU berikan padanya supaya dia boleh mengekspresikan kegembiraan, kegalauan, cinta, kesepian, penderitaan, dan rasa bangga”
“Engkau memikirkan segala sesuatunya, wanita ciptaan-Mu ini sungguh menakjubkan”
“Ya….., Harus…!!! Wanita ini mempunyai kekuatan untuk mempersona lelaki…
Dia dapat mengatasi beban hidup, mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri…
Mampu tersenyum bahkan ketika hatinya menjerit…
Mampu tertawa saat hatinya menangis…
Dia boleh berkorban demi orang yang di kasihinya…
Dia boleh melawan ketidakadilan…
Dia bersorak disaat melihat temannya bahagia…
Hatinya terluka saat melihat kesedihan…
Dia tahu sebuah ciuman & pelukan dapat menyembuhkan luka…
“CINTANYA TANPA SYARAT”
Malaikat sangat kagum, “Lalu apa kekurangannya?”
Tuhan menjawab, “Hanya satu hal….., Dia terkadang lupa betapa berharganya dia”.
hopefully aku akn jd cm wanita2 y tlah trtakluk sikapnya,keperibadiannya,akhlaknya, n y sma waktu dgnnya..seperti di atas...
hbt kn ciptaaNya...
subahanallah.....
elh tu wahai kaum hawa smua..brbanggalah kamu smua mnjadi seorang WANITA...
that's all guys...t pape kta share ag k...
c u.....bye...wslm..
( ^ ^ )v

Saturday, March 3, 2012

~ tIbA-tIbA RiNdU mEnYeRaNg ~ `

salam....hye guys...how r u???hopefully smuanyerr baik2 belaka...
but me???i felt smthing wrong with me but i do not know how 2 xplain..

ermmm.....i almost get d answer for my own question..
n...
dis is d answerr....

i think that i mizzzz someone a lot...
 my mommm..
my gula2 hti...
n..
d most is my late father..(al fatihah ):(..

smtimes...aku x ska tuk mrindui smone...
rndu tu indah sbnarnya...
tp..dlm indahnya rndu tu...
trselit ksedihan y trmat sgt...
why????

besoz of dis....

saya: jangan datang!
rindu: nakkk jugakkkkk!

saya: jangannn! saya tak suka!
rindu: takk, awak perlukan saya!

saya: saya tak nakk *tapi dengan nada yang semakin kendur dan slow, ada esak di situ*

rindu: kenapa awak tak nak saya?
saya: sebab bila awak ada, saya rasa sedih, sebab awak ingatkan saya pada dia..

rindu: awak kan sayang dia,,
saya: memang saya sayang dia,,

rindu: sebab awak sayang dia lah awak perlukan saya.. kalau awak tak suka saya, maknanya awak tak sayang dia..
saya: tak takkkk, bukan macam tu..

rndu: habis tu, macamana?
saya: sebab… sebab… saya nak dia selalu dengan saya. sebab tu saya tak perlukan awak. awak tak boleh pun buatkan dia datang dekat saya sekarang.

tp....
sjujurnya rndu itu sgt indah tk dirasai....

rindu: awak, awak dengar sini,,>>

“Rindu itu sangat manis bila manusia boleh merasainya, ia datang bila dua manusia berjauhan dan rindu itu melengkapkan rasa sayang yang ada antara mereka...”

merindui...
dan...
dirindui...

dis feeling can make us smile for all d time...

alway mizz u guys...
wsalam...
  ( ^ ^ )V
CERIA SOKMO...

About Me

Follow by Email

Popular Posts

Followers